Bästa Alternativa Matblogg 2010 är…

Gittos Mat!!! GRATTIS!!!

Med sanslösa 45% av rösterna rakade Margit ”Gitto” Richtert hem segern överlägset i Alternativa Matbloggspriset 2010. Som varande lite av hela matbloggosfärens lite småtokiga fästmö var det kanske inte helt oväntat.

Även om det rörde sig om utklassning så tycker jag inte att ni ska missa att följa de övriga nominerade och deras läsvärda bloggar:

Griskindspatrik fixar till härliga långkok, fotograferar som en rättsmedicinare och ackompanjerar det hela med musikvideor.

Skånska Skafferiet presenterar personliga betraktelser och matsynpunkter från en handlares synvinkel.

Smaskens läser jag gärna av det enkla och goda skälet att hon verkar gilla samma typ av mat som jag.

Njutmatens charmiga blogg får mig nästan att vilja äta nyttigare.

Silverkocken gör det omöjliga och lagar en ny ambitiös rätt varje dag i veckan och bloggar om det. Tydligen har han ett jobb också.

Coppa Rules gör sin egen salami och får det att verka lika enkelt som att koka makaroner. Sedan gillar jag Arabia-porslinet.

Chez Sofia skriver mycket om ost men blandar upp med recept (ofta med ost) och annat så det inte blir för mejerinördigt.

Återigen grattis till segern och priset!

Kategorier: Övrigt

Kontakt & prenumeration

Det finns flera sätt att hålla sig uppdaterad om bloggen, se nedan. Vill du ha kontakt med mig direkt kan du mejla till anders@gustibus.se.

15 kommentarer på “Bästa Alternativa Matblogg 2010 är…”

  1. 07 november 2010 den 14:13 #

    Ojojoj, vilken lycka! Tack alla som röstat på mig! Här ska firas!

  2. 07 november 2010 den 14:20 #

    Grattis Gitto, låt dig väl smaka av det fina priset! Och tack Anders för att du nominerade mig!

  3. 07 november 2010 den 14:27 #

    Grattis Gitto!!!

  4. 07 november 2010 den 14:35 #

    Härligt Gitto! Grattis & kramar från oss!!

    Anders, snyggt arrat!

  5. 07 november 2010 den 15:24 #

    Stort grattis!

  6. Inger
    07 november 2010 den 15:32 #

    Grattis!

  7. Daniel
    07 november 2010 den 15:41 #

    Stort grattis!

  8. 07 november 2010 den 15:44 #

    Stort grattis till Gitto, en minst sagt välförtjänt vinnare! Och jag säger samma som Anna B – tack, Anders, för att jag var nominerad!

  9. 07 november 2010 den 18:29 #

    Woo-hoo, massa gitto-jubel här hemma! Tack Öhman för att du gör matbloggosfären till ett bättre ställe. 🙂

  10. 08 november 2010 den 20:21 #

    Grattis Gitto !och som alla andra sagt – askul att få bli nominerad i denna skara!

  11. 11 november 2010 den 15:48 #

    Grattis Gitto. Det är du väl värd

  12. 20 november 2010 den 19:48 #

    Härligt härligt och GRATTIS i efterskott!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Alternativa Matbloggspriset 2010 « Öhmans Mat & Vin - 07 november 2010

    […] är avslutad och resultatet hittar du HÄR! View This Pollonline […]

  2. To Longing - SBS#037 - 07 november 2010

    […] det var redan för sent. Underbara prisbelönta matbloggaren och twittervännen Margit Richert hade redan vinkat tillbaka på en oförsiktigt […]

  3. Revolt i grönsakslandet! « Öhmans Mat & Vin - 08 november 2010

    […] mig till protestkören som bland annat dragits igång på Gittos Mat (jo visst är det vinnaren av Alternativa Matbloggspriset 2010) mot remissförslaget som leder till biologisk enfald. Läs och […]

Lämna en kommentar